Declaració de RENDA 2017.
Benvolgut associat, Fins a la primera quinzena de Juny, l'assessoria de l'associació confeccionarà les declaracions de l'impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l'exercici 2017.
Benvolgut associat,
Fins a la primera quinzena de Juny, l'assessoria de l'associació
confeccionarà les declaracions de l'impost sobre la Renda de les
Persones Físiques corresponent a l'exercici 2017.
És imprescindible enviar la informació i documentació que es relaciona
més endavant preferentment per email a (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
(documents escanejats), per fax 93 301 29 62 (si no té correu
electrònic o no pot escanejar els documents), o portar físicament la
documentació a les oficines de l'Associació, si no és possible cap
de les dues anteriors opcions.
Es prega enviar la informació com més aviat millor, abans del
dia 31 de maig, per evitar la concentració de declaracions d'última
hora, per poder garantir la confecció i la presentació de la
declaració de renda. En cas contrari no es podria garantir aquesta
confecció.
Una vegada revisada la documentació i confeccionada la declaració, se'ls
cridarà telefònicament (Important indicar número de telèfon de
contacte), per informar-los del resultat de la mateixa abans de procedir
a la seva presentació.
Informació i documentació necessària per a la confecció de la
declaració de RENDA 2017:
• Confirmar o indicar el compte bancari on domiciliar la
declaració.
• Imprescindible per obtenir les dades fiscals: còpia del DNI del
declarant, conyugue i dels membres de la unitat familiar
(descendents o ascendents que convisquin amb el declarant). En defecte d'això,
data de validesa del DNI/NIE. En el cas de DNI/NIE
caducat, hauran d'acudir a hisenda per obtenir les dades fiscals.
• Estat civil del declarant.
• Ascendents i descendents que convisquin amb el declarant.
• Grau de minusvalidesa de qualsevol membre familiar.
• Informar si els fills (o ascendents) han obtingut qualsevol tipus
d'ingrés (per treball, per interessos, etc...)
• Certificats dels ingressos per treball o prestació per
malaltia que hagin pogut obtenir el declarant, cònjuge i
fills.
• En cas de separació o divorci, adjuntar conveni de separació o
dir si es paga o cobra pensions compensatòries o per aliments,
tant a l'ex cònjuge com als fills.
• En cas de canvi de domicili indicar l'adreça i la referència
cadastral de l'actual habitatge.
• Indicar l'assignació tributària: a l'Església Catòlica, a altres
finalitats socials, a tots dos o a cap.
• Habitatge habitual com a inquilí: contracte de lloguer (si és
anterior al 01 de gener del 2015) i rebut IBI amb referència
cadastral.
• Habitatge habitual (i annexos com a pàrquing o trasters) de propietat:
Rebut de l'IBI on aparegui el valor cadastral, data de
la compra i import de la hipoteca pagada en l'exercici.
• Locals en propietat afectes a l'activitat empresarial: escriptura
de compra juntament amb el rebut d'IBI.
• Resta d'immobles: rebuts d'IBI on aparegui el valor
cadastral.
• En cas d'ingressos per immobles llogats: rebut d'IBI on
aparegui el valor cadastral (sòl i edificació), lloguers
cobrats (dies any que ha estat llogat), despeses pagades, interessos
del préstec, assegurances, comunitat de propietaris, subministraments,
reparacions, etc.
• Informació fiscal de tots els comptes bancaris. Indicar si les
hipoteques s'han destinat a l'adquisició de l'habitatge
habitual, habitatge llogat o altres destinacions.
• En el cas de venda d'accions o valors, serà necessari obtenir
la informació bancària de la data i import de la compra.
• Si NO se li confeccionen les nòmines en l'Associació: hores
efectives treballades pel personal contractat.
• En el cas de baixa per malaltia del titular, data de baixa i
data de l'alta justificades.
• Si NO ha realitzat els mòduls 2018 en el gremi, indicar el
consum d'energia any 2017 en KWH, confirmar els metres quadrats
del quiosc o local (i potencia vehicle, si ho té afecte a l'activitat,
en cas de local) i còpia dels pagaments a compte IRPF
2017 model 131. Si tributa en Estimació directa còpia dels pagaments a
compte IRPF 2017 model 130.
• Si ha venut algun immoble, escriptura de compra i escriptura de
venda, juntament amb les factures accessòries a les operacions de
compra/venda (Notaris, comissions immobiliàries, etc.)
• Informació de qualsevol variació patrimonial.
• Ajudes rebudes per la compra de vehicles, Pla PIVE. Altres
subvencions.
• Clausula sòl, si ha cobrat del banc diferencia de liquidació
per aquest concepte.
• Qualsevol altra informació que pugui afectar a la fiscalitat
personal.
• Si NO va realitzar en el gremi la declaració de renda 2016, es
necessitarà la Renda 2016 i la còpia del DNI del declarant,
conyugue i dels membres de la unitat familiar (descendents o
ascendents que convisquin amb el declarant).
Recordem, que la falta d'informació, o l'enviament d'informació
incorrecta, pot ser causa de sancions o inspeccions fiscals.
Atentament.
Cristina Anés Prada de Conflent
Predidenta APVPBP